CelinnesMamma

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Dumma Föräldrar!!

Av Caroline - 19 oktober 2010 06:49

 

En sak bara, en sak som gjorde mig lite småelak igår kväll...


Jag ser att en tjej använder SIN SONS Facebook för att få fram SIN mening, ett barn som inte ens kan prata än. Hon skriver något om dåliga föräldrar, oc havslutar med "-Jag älskar min mamma mest"... Jag var bara tvungen att kommentera det.. så jag skrev ". Använd inte din son som ett vapen" och "- Jag tycker det är fel att föra en människas talan, en människa som inte ens KAN tala"  Med det menar jag alltså: Att skriva något nedlåtande som är riktat till den andra föräldern, och använda någon annans namn, i detta fall BARNET, är väl inte rätt och riktigt? skrev även "- jag tror nog du kan få fram ditt budskap genom att säga det själv"...... efter det här tog hon bort mina kommentarer!

Men behöll inlägget som hon skrev från början. Varför går det inte in i skallen på folk, att de som far värst av ett bråk där barnet används som vapen eller sköld, är BARNEN/BARNET??  Man gör inte så mot sina barn! Det finns en lag som säger att barn har RÄTT till båda sina föräldrar. Jag mår illa när jag ser mammor (och pappor med) som försöker lägga ord i mun på sina barn! Och tänk så besviken föräldern kommer bli när hon/han upptäcker att barnet tycker något helt annat... NÄR HAN/HON KAN SÄGA DET SJÄLV.

 
 
Anne

Anne

19 oktober 2010 14:00

Seriöst. Det kan juh inte vara lagligt på en fläck. Det borde vara egenmäktigt förfarande eller vad det heter.
Man kan som du säger inte föra en annan människas talan.
Sen att personen gör det mot ett annat barns föräldrar låter helt sjukt. För det första måste man ta upp saken själv, annars kan man hålla käften. Jag kan inte tänka mej att nån mamma skulle vilja främja att sitt barn talar illa om andra, förutom i det här fallet då.
Mammabloggare som krigar snackar fan mer skit än Kissie. Jag blir mörkrädd!

Oj, det blev mycket det här. Men jag blev bara så förbannad precis som du.

http://www.nogg.se/Annes

Caroline

19 oktober 2010 15:09

Det var inte ett annat barn förälder det var fråga om, utan barnets egen!

 
Ingen bild

Amelie

19 oktober 2010 20:49

Nej, det är inte rätt. Men, och det är ett stort MEN, om den andra föräldern har valt att ta sin hand från barnet, då tappar man all rätt att få kalla sig mamma eller pappa. Man kanske borde fundera på vad som gör en mamma till en mamma, och en pappa till en pappa...

Caroline

19 oktober 2010 20:55

Ja, men så är det ju inte i detta fallet.

 
Ingen bild

Amelie

19 oktober 2010 23:12

Det är inte så det sägs iallafall...

Caroline

21 oktober 2010 06:34

Och hur vet du vem jag pratar om?

 
Ingen bild

Amelie

21 oktober 2010 08:40

Givetvis eftersom jag också är vän med sonen på Facebook.

Caroline

21 oktober 2010 11:58

okok... ja, men det spelar ingen roll hur det är.. man använder inte sitt barn på det sättet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 19 januari 2012 10:09

Nu har jag en ny blogg igen...men denna gången är jag faktiskt seriös ;)   Välkomna dit vettja!     HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR kommer ni till den. SEE YA! ...

Av Caroline - 15 oktober 2011 08:43

Idag är det 3 år sen jag träffade mitt livs kärlek....   Men den här bloggen ska jag inte skriva i.... besök gärna -----------> MCaroline.devote.se   ...

Av Caroline - 4 oktober 2011 11:04

MCaroline.devote.se    <------

Av Caroline - 2 oktober 2011 08:56


 

Av Caroline - 2 oktober 2011 08:32


  Bortse från min fåniga röst...^^

This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Ovido - Quiz & Flashcards