CelinnesMamma

Alla inlägg under september 2011

Av Caroline - 26 september 2011 21:27

En vanlig grillkväll snubblade Ingrid och ramlade. Någon erbjöd sig att ringa ambulansen, men hon övertygade alla, att allt var ok med henne, och att hon bara snubblat p g a sina nya skor. Hon var dock lite blek, så hennes man hjälpte henne, borstade av hennes kläder, och gav henne en ny tallrik med mat. Ingrid festade tillsammans med dom andra, resten av kvällen. Ingrids make ringde senare och berättade att Ingrid skjutsats till sjukhuset senare på kvällen, och att hon avlidit kl 23.00 Hon hade fått en stroke!!!! En neurolog sa, att om en patient som rákar ut för ett slaganfall, får läkarvard inom 3 timmar, har man stora möjligheter att rädda personen. Det handlar om att vi alla behöver lära oss att se tecken på stroke, och att kunna ringa ambulans och vidarebefodra dessa informationer, så att patienten snabbt kan fá rätt behandling. En snabb test består av 4 steg. 1. Be personen att le (det går inte). 2. Be personen att säga en hel mening 3. Be personen sträcka upp båda armarna (det kommer inte att fungera helt). 4. Be personen sträcka ut tungan (den kommer att rulla sig eller vrida sig i munnen. EN KARDIOLOG (hjärtläkare) HAR SAGT, ATT OM MAN SPRIDER DENNA VETSKAP, TILL SÅ MANGA MÄNNISKOR MAN KAN, SÅ KAN VI VARA HELT SÄKRA PÅ, ATT VI BIDRAR TILL ATT RÄDDA LIV, KANSKE T O M VÅRT EGET..... Vi vidarebefordrar dagligen massor med "blask", sa nu kan vi också fylla ledningarna med något extremt viktigt!!! Om du tycker lika, kopiera helt enkelt detta, och hjälp till att rädda Liv!

Av Caroline - 26 september 2011 21:11

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar så har du producerat nog med energi för att värma en kopp kaffe. (Knappast värt det.)

Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader, är gasen som produceras tillräckligt för att skapa energin av en atombomb. (Nu börjar det likna något!)

 Det mänskliga hjärtat skapar nog tryck när det pumpar runt i kroppen att spruta blod 30 fot. (O.M.G.!)

 En gris orgasm varar i 30 minuter. (I mitt nästa liv vill jag vara en gris.) En kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud innan den dör av svält. (Ohyggligt!)

 (Jag kan inte sluta tänka på grisen.)

 Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier i timmen. (Prova inte detta hemma, kanske på arbetet.)

 Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud. (Älskling, jag är hemma. Vad ...?)

 En loppa kan hoppa 350 gånger sin kroppslängd. Det är som att en människa hoppar längden av en fotbollsplan. (30 minuter. Lyckliga gris! Kan du tänka dig?)

Havskatten har över 27000 smaklökar. (Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)

Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen. (Jag vill fortfarande vara en gris i mitt nästa liv ... kvalitet framför kvantitet.)

Fjärilar smakar med fötterna. (Någonting jag alltid velat veta.)

Den starkaste muskel i kroppen är tungan. (Hmmmmmm. ......) Högerhänta lever i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta. (Om du är ambidextrous, behöver du dra ifrån skillnaden?)

 Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa. (Okej, så det skulle vara en bra sak.)

 En katts urin lyser under svart ljus. (Jag undrar hur mycket staten betalat för att ta reda på detta.)

En struts öga är större än dess hjärna. (Jag känner människor med samma problem.)

Sjöstjärnor har ingen hjärna. (Jag vet vissa människor med det problemet också.)

Isbjörnar är vänsterhänta. (Om dom byter, kommer de att leva längre.) Människor och delfiner är de enda arter som har sex för nöjes skull. (Hur är det med grisar? Vet delfinerna om det här med grisar?)

Nu när du har lett minst en gång, är det din tur att sprida dessa galna fakta vidare och skicka detta till dem som du vill få att le, kanske till och med skratta. Med andra ord, skicka det till alla! (Och älska det där med grisar!)

Av Caroline - 26 september 2011 18:40

         

Av Caroline - 26 september 2011 12:38

Ja, här har det varit tyst ett bra tag...

men det finns goda anledningar till det.

Vissa kan säga precis vad de vill, men såhär ligger det till:

Så fort jag skriver något här, så dyker det upp ett försvarstal på en annan blogg, eller ett långt inlägg om hur BRA dennes barn är, eller hur lycklig, snygg, bäst, rik, etc, etc, den personen är.

Jag vill inte ha ett dyft med denna människa att göra.

Alltså: Jag riktar INGA SOM HELST inlägg dit heller.

Men då hon verkar tro att heela världen kretsar kring just henne, så tar hon ändå åt sig. ALLTID.

Ska jag någonsin kunna skriva blogg utan att hon tror att jag gör det enbart för henne??

Går det att blockera ett visst IP nummer?

Verkar inte spela någon roll, då hon ändå tar sig in på ett eller annat sätt. Nu säger jag det här för absolut SISTA gången;

HÅLL DIG LÅNGT BORTA HÄRIFRÅN!


XOXO/ Caroline

Av Caroline - 7 september 2011 12:20

Den här låten är störtskön! Love it!



Av Caroline - 7 september 2011 08:30

P har stuckit på jobbet, själv ska jag Iväg med flickebarnet på dagis strax...sen tvättstuga. Toppendag :P

Det är faktiskt liiite tärt att Hjärtat jobbar till klockan 18 varje dag, han kommer hem vid kvart i sju. Men, what to do? He´s got a job... :)

 

Nä, hej me er. Hörs sen :)



Av Caroline - 6 september 2011 21:49

Om du går upp i vikt så snackas det,

 om du går ner i vikt så snackas det.

 Om du säger vad du tycker, snackas det.

 När du försvarar dig, snackas det.

Vad du än gör och tycker så kommer vissa

människor att kritisera dig oavsett.

 När du står för vem du är, låt folk prata!!!

Jag är skapt av mina föräldrar, formad av livet,

 så jag är jag, gilla mig eller ej ...ditt val ♥


Obs. Det är INTE jag som skrivit texten från början.

Av Caroline - 6 september 2011 09:46

Precis såhär känner jag!!

(och ni som ska ta åt er vet precis vilka ni är)



This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Ovido - Quiz & Flashcards