CelinnesMamma

Alla inlägg under juni 2011

Av Caroline - 28 juni 2011 11:54

Såg precis att det är några tjejer som har länkat till min blogg på sina bloggar! Jättekul! Trots att jag inte känner, eller någonsin varit in på deras.


Tack så jättemycket :)

 

<3

 

 

XOXO

Av Caroline - 28 juni 2011 09:47

För i h*lvete! Hur kan en människa ha sååå ont? Står inte ut snart...:(

Men vi släpper det, och pratar om nåt roligare istället.

 

Celinne är på dagis...och själv så MÅSTE jag ner till stan och ordna med massa nödvändigt. Det är så typiskt att sånt där måste fixas just precis de dagar då man egentligen inte alls orkar eller vill.

 

Nu börjar det kännas lättare i den här ensamheten jag är i för tillfället, njuter verkligen av den också. Det är en ren fröjd att kliva upp på morgonen för sig själv. Kvällen gick också lättare igår, då jag insåg att jag faktiskt har fri tillgång till allt! Såsom tv, dator, m,m...

Jag väljer själv om jag behöver laga mat eller inte...

 förutom till Celinne då, men det är ju ingen möda, inget storkok direkt, som det brukar kunna bli när Mr P är hemma...

 fattar inte var han gör av all mat han får in genom munnen??!!

 

I övrigt så är jag SKITLESS på de så kallade "grannarna" jag har i husen mittemot och bredvid. Kan helt uppriktigt säga att jag tycker att de beter sig som ett gäng APOR! Klättar på taken, kastar ut mat genom balkongerna till deras respektive som står och grillar PRECIS utanför andras balkonger, skriker, bildar flockar, ja, you name it.

Ska vi ens prata om häromdagen, när det stod två stycken ock skrek?

Ja, vi gör det....som sagt, det stog 2 personer på varsin balkong, och skrek till varandra. De bråkade inte, utan förde ett samtal. MEN...samtalet hördes över hela området, och till saken hör att dessa två personer bor i SAMMA trappuppgång, så, VARFÖR VARFÖR VARFÖR går man inte hem till den andre och gapar istället?? Nej, vi skriker på balkongen... bra idé.... nej, det tyckte inte P iallafall. Så han ropade (om möjligt ännu högre än de två) att de skulle hålla igen käften.

Till svar får han: ****** din mamma!

  

Jag blev stum.

ALLVARLIGT? Finns det uttrycket kvar???

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

 

Äh, bete er hur ni vill...

jag är inte den som tänker bo kvar här iallafall så.

 

Nä, hörrni... vi höres väl antagligen senare.

 

XOXO

Av Caroline - 27 juni 2011 17:03

Lider fruktansvärt med dig nu söta du. :(

Du förtjänar all lycka i världen, du KOMMER att få den.

Det som händer dig är såå orättvist.... fina du, jag är mållös...:(


Du vet vem du är, fina, fina Du!

Av Caroline - 27 juni 2011 15:14

Jag känner inte igen mitt eget barn. Hon har blivit som en helt annan unge under tiden P varit borta... Det är precis som att hon "vet"  exakt hur mycket hon kan reta mig innan det går för långt och hon åker i säng. Inte för att hon stannar i sängen, men ändå. :P

Men man ska inte klaga, det går bättre än förväntat. Och hon är otroligt gosig också... ska ha puss o kram hela tiden, och MÅNGA på samma gång.:) sötnöt!

Men hon saknar sin pappa... VARJE gång hon hör nåt i dörren eller trappen så hör man "komme pappa"... :( Men snaart, snaaart, kommer Pappa. :) Håller på att sakna ihjäl mig efter honom på kvällarna, för det ÄR tomt, på riktigt utan mannen i hushållet..^^ Antagligen kommer jag vilja att han ska åka igen ett par dagar efter han har kommit hem..:P

För helt allvarligt: HUR skönt är det inte att kliva upp på morgonen och vara själv? (bortsett från Celinne då)...dricka sitt kaffe, sitta på balkongen, springa runt i lägenheten o plocka (naken, om man så vill...inte lika kul när man inte är ensam ;)) Ja, det är faktiskt skönt. Men som sagt, kvällarna känns långa och ensamma, trots att jag haft sällskap 2 av dem. Men det blir ju soffan man sover på. Sängen är som sagt på tooook för stor för bara en.



Finväder idag :D  Det tackar vi för. Jag o Celinne har varit ut nåågra gånger. Helt plötsligt ska jäntan in, och sen ut igen efter 2 minuter...^^

Och med tanke på att hon inte sover lunch, (de flesta dagarna) så är hon väääldigt trött nu på eftermiddagen, och då är det lika bra att göra som hon vill, om man vill behålla husfriden ;)


Nu kommer hon in och bestämmer att vi ska lyssna på bamse... (som hon sjunger med till, kan den från dagis) ....bjuder på den jag då :)


Enjoy!



Av Caroline - 26 juni 2011 12:12

Att klockan på min blogg går fel. Live with it ^^

Av Caroline - 26 juni 2011 12:04

Jag bara undrar en sak...VAR ÄR SOMMAREN?

Det känns ju inte ens som att den börjat? Och nu går vi mot mörkare tider igen, redan!


Såhär är det varje år för mig, att så fort jag känner att det faktiskt är sommar, då är det nån idiot på tv:n eller i nåt reklamblad som säger att "nu är hösten här"!!

Jag har lagt på minnet vilka det är som sagt det till mig först de senaste åren, och kommit på att jag hatar dessa. Sist var det "granngården".

Jag AVSKYR vintern, snön, kylan, kläderna...ALLT SOM INTE HAR MED SOMMAREN ATT GÖRA. Jag kommer att bli tvungen att flytta från Sverige. Så enkelt är det. :P



Pierre, jag saknar dig så jag går sönder snart. Trots att du bara varit borta några dagar. Visserligen har jag o Celinne haft tokmysigt, men du fattas oss. Du hörde ju själv hur glad hon blev när hon hörde din röst i telefonen :) En vecka kvar... Älskade du...passa dig för mig när du kommer hem.. ;)   



Nu ska jag strax ta en promenad hem till mammsen (ja, jag ska GÅ) och hjälpa till att städa lokalen vi hade på midsommar... börjar det regna medan jag går så kommer jag att få ett utbrott. (Kul att se för dom som åker förbi)...haha.



Av Caroline - 26 juni 2011 11:21

                 

Av Caroline - 26 juni 2011 11:14

Jag må vara löjlig, men huuua vad veckan kommer bli lång.

Saknar honom redan så det gör ont i magen...sängen är för stor, så det blir soffan...:(

Men det kommer bli så sjukt mys när han kommer hem igen...kärleken.


<3




This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Skapa flashcards