CelinnesMamma

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Massa massa surr...

Av Caroline - 25 januari 2011 21:03

Har haft en otroligt trött dag...känner  mig så sjukt sliten.

Men lite sömn på det här så är nog allt finemang imöra bitti..:)

Min lilla toka är helt sjukt duktig nu... allt kan jag inte få ner, men till exempel:

  • Hon kan hela sången och alla rörelser i imse vimse spindel
  • Hon kan alla rörelser till "klappa lilla magen"

Hon kan säga måååånga ord. Tex: Mamma, pappa, mat, tack , macka, hej, mommo, moffa, jasså, tittut,bu, väska,hejdå, jacka, todä (tror du det), ja, nej, vovve, mjau, klocka, docka....mm,mm.

Det är ett gäng ord till, men en del håller jag för mig själv.. ;)

Det är faktiskt helt fantastiskt hur mycket hon faktiskt förstår, man kan ibland märka att hon kommer ihåg saker vi inte har gjort på månader, nån speciell lek eller så...

Sen har hon ju några favoritsånger på youtube, och när hon vill höra dom så säger hon nåt som dom säger i sången, eller gör rörelser till den.

Till exempel som "the duck song"... då säger hon först HEJ, sen sjunger hon "papapapaaapa", precis som dom gör där! Och så vadlvadl förstås :) (också från den sången) Det har tillomed hänt att hon fått till exakt rätt toner..^^

När hon ser en ko ropar hon MUUUUU.... och det gjorde hon även idag åt en pojke på bussen...:/ hihihi...

Hon ÄR otrolig... riktigt jädra amazing! MIN Celinne!


Här är hon på promenad på bordet hemma hos mormor:


      


Om ni trodde att "Nej" är något som Celinne tycker

är ett bra ord, så trodde ni OTROLIGT MYCKET  FEL!

Vid det här laget så hade jag nog både använt det ordet, OCH tagit ner henne 44839405 gånger (ungefär då)

  


Och så är det ju sååå kul när man vet att man gör fel, att kasta sig ifrån det man gör och tokskratta åt mamma som blir arg...:


  




Vi har ett skåp hemma, som hon VET så väl att hon inte får röra, och när man kommer på henne med att stå där, och hon hör att man kommer, så SKYNDAR hon sig som en tok att stoppa tillbaka alla sakerna i skåpet igen, och sen springa och skratta som en liten galning...    sötgröten mammas.






Också några bilder på min scheeeeetsnygga brandman och vår dotter ;P


  


    





Vill återigen be objudna gäster hålla sina 12..(oops) fingrar borta från min blogg! Den är min, och jag skriver och publicerar väl för bövelen vad jag vill i den? Mina åsikter, och det jag säger, får stå för mig, och det ni andra tycker o tänker får stå för er. Bespara mig elaka kommentarer, speciellt om andra människor, som inte har gjort er nåt.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 19 januari 2012 10:09

Nu har jag en ny blogg igen...men denna gången är jag faktiskt seriös ;)   Välkomna dit vettja!     HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR kommer ni till den. SEE YA! ...

Av Caroline - 15 oktober 2011 08:43

Idag är det 3 år sen jag träffade mitt livs kärlek....   Men den här bloggen ska jag inte skriva i.... besök gärna -----------> MCaroline.devote.se   ...

Av Caroline - 4 oktober 2011 11:04

MCaroline.devote.se    <------

Av Caroline - 2 oktober 2011 08:56


 

Av Caroline - 2 oktober 2011 08:32


  Bortse från min fåniga röst...^^

This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Ovido - Quiz & Flashcards