CelinnesMamma

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Caroline - 17 februari 2011 14:19

Jag hade tänkt att jag skulle ta och ägna ett blogginlägg för en tjej som jag känner otroligt starkt för... vi har tyvärr inte hunnit träffats, men varit på väg ett par gånger.  Det är en tjej som Pierre har ett förflutet med. Dom var tillsammans för nåt år sen... men det är inte vad jag tänkte skriva om, utan det är vilken otrolig människa hon är! Jag vet inte alls hur jag ska börja eller sluta... men det som hon gått, och fortfarande går igenom, är något jag inte önskar min värsta fiende, eller någon annan på denna jord. ÄNDÅ lyckas hon förmedla SÅ mycket kärlek, lycka till livet, och bara ibland, YTTERST sällan, så läser man något negativt från henne... Hon är fantastisk.


  



Den här tjejen har förlorat 2 barn.

2 små vackra söner har hon fött, som inte klarade sig...

Bara det i sig är två tragedier som kan totalt knäcka en människa...


MEN, Tanja har också en tumör i hjärnan... OCH kärlmissbildningar,

som hon beskriver för mig själv:

"Kärlmissbildningar har en tendens att spricka och skapar då en kedjereaktion och skapar en hjärnblödning"
Hon väntar just nu på besked från Umeå sjukhus om strålbehandlingen hon gjort (som gjorde att hon tappade håret) har hjälpt...
Tror ni att detta gör henne till en bitter och elak människa?
TVÄRTOM!
Jag är helt fascinerad av denna människas LUST TILL LIVET... och hon missunnar ingen annan nånting.
Tänk om alla kunde tänka så?
Visst, hon har gjort sina snedsteg som yngre, men vem har INTE gjort det?
Jag ger all min respekt till denna tjej. I de samtalen vi haft, både på internet och telefon, så har vi förstått att vi är väldigt lika... på MÅNGA plan. Vi har OTROLIGT mycket gemensamt... (kul att hon precis skrev det till mig på FB också, precis när jag skrev ner det här ;)
MEN... jag ser UPP till den här tjejen...
Läs hennes blogg, hon är oslagbar!--->    http://taaniiia.blogg.se

  


Av Caroline - 17 februari 2011 10:08

Snöööö...snö...snö,snö,snö,snö,snö.... snacka enformigt.... kolla ut genom fönstret då...ännu värre.

När jag kom fram till dagis hade jag hela korgen under vagnen full med....


SNÖ!

 

Gode, gud.....utrota snön!

 

Eller...Caroline...emigrera till varmare klimat. (Ni skulle må då va?)

 

Jag hatar snö av hela mitt hjärta,

fortsätter snö att existera får jag otrolig smärta,

jag sover och vaknar, snö är något jag INTE saknar,

från snöns början, till snöns slut,

ska jag hata snö livet ut!

(vackert va, Madde?) Haha...

 

  

 

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

 

 

 

 

 

  

 

 

Av Caroline - 17 februari 2011 07:16

Snacka om att jag blev besviken när jag hämtade Celinne på dagis igår... när vi skulle gå så säger jag till personalen:  -ses på tisdag då. (Celinne ska bara gå tid-ons-tors) -Jaha, så hon kommer inte imorgon, torsdag?

MEEEN! Jag har haf torsdag hela dagen, igår alltså... Jag var HELT säger på att det var torsdag. Den här veckan blev därmed ett halvt sekel längre... trögt!

Så nu är man uppe med tuppen igen, och strax redo att ge sig iväg bortöver dagis igen... i denna j*vla snö!

 

Igår kom Pecka hem från sjukhuset, till en början var Celinne en fjant, men efter en stund så släppte det, som vanligt, och så var hon jätteglad över att han var tillbaka igen. Tror jag det, hur kul är det att bara vara med sin mamma hela tiden? Kan ju inte vara speciellt givande....:P

Jag har ju regler och säger att hon inte får göra ditt o datt.

Med andra så kan man ju köra lite hur man vill.. spela på sin söthet kan man också göra har jag märkt..;)

Mammas jänta...tihi!

 

Idag tänker då inte jag göra många knop, blir nog mest sittandes stilla på den här stolen och slötittar lite... kan ju bli intressant...

tänkte kolla lite bloggar också.

Har inte läst en blogg på jag vet inte hur länge!

Men nu tänker jag som sagt uppdatera mig lite. :P

Synd bara att alla som bloggar i den här stan bara är ute efter att provocera varandra med fula påhopp och en massa tjaffs...


Nu ska jag klä på lillan..




  

 


This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Skapa flashcards