CelinnesMamma

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Caroline - 7 februari 2011 20:14

God kväll allihopa ^^..

Har inte mycket att göra, så jag kör en till vända i bloggen idag då.

Idag har vi som sagt varit på dagis, och jag kan säga att det känns fortfarande lite vemodigt att jag faktiskt ska lämna henne ensam där om bara några dagar..

Dagiset var  KANONBRA! Det är inte det som är grejen, utan just att lämna henne i någon annans händer, och ge dem hela ansvaret över MIN lilla skatt.

Jag vet att jag tjatar om det här, men det är nåt jag tänker på hela tiden, och min blogg är ju till för mina tankar...

Hur kände ni när ni skulle lämna på dagis första gångerna?

Hur gör man egentligen för att det ska bli mindre jobbigt?

Jag förstår verkligen inte varför jag tycker att det är såå hemskt, men det gör jag...  fast som tur är så är det en jättegullig personmal, och söta små dagiskompisar, så jag är säker på att det kommer bli tokbra, bara jag kommer över min "lämnaCelinnepådagis-ångest!


I övrigt så händer det en del kul. Pierre har två jobb, och skaffat träningskort dessutom, så till sommarn har jag en riktigt snygg en karl med myyycket pengar^^...haha!

Man måste ju kunna ha lite roligt ibland också.


Sist men INTE minst... vad har hänt med coffee house?

Det är trist, kalt , och man får nån slags smutsig känsla när man går in där...typ källarlokal känns det som. Inte alls trevligt att sitta där och äta eller dricka kaffe... på sommaren går det ju bra, då kan man sitta ute, men just nu: BIG NO NO!  Inte alls lika bra som det var förut. Då tycker jag Barista är bättre. Framförallt BARNVÄNLIGARE!  Trevligare personal, som inte bara frågar va du ska ha och tar betalt... nej, dom är trevliga att prata med! Sen har dom ju en jättefin "lekhage" för de minsta också :D


That´s it... SKIPPA COFFEE HOUSE  och gå på mysiga Barista istället.

Om jag fått betalt för att göra reklam?

Nej, jag tycker bara inte om sunkiga cafeér med outbildad personal.


Hahahaha, nyss på familjen annorlunda: MAMMA- JAG VILL ÄTA BEBISEN!

JAG VILL HA EN BI AV BEBISEN! PAPPA, MAMMA SA ATT VI FICK TA EN BIT AV BEBISEN!! (dom pratade om en tårtdekoration, men ändå^^)

Av Caroline - 7 februari 2011 12:28

Det gick skitbra på dagis.

Celinne klev ner från mina armar direkt och ställde sig mitt i klungan av ungar och sa "Heej"... sen såg jag i stort sett bara ryggen på henne...


Personalen verkar SKITBRA! Jag är tvärnöjd!



På väg till dagis

  



På dagis:


                                        



På väg hem:


  

Av Caroline - 7 februari 2011 09:26

...till dagis. :) :/ :(


Återkommer senare med bilder och rapport :)

This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Ovido - Quiz & Flashcards