CelinnesMamma

Alla inlägg under januari 2011

Av Caroline - 27 januari 2011 11:34

Ställ frågor till mig vettja, feel free att göra det anonymt,

jag publicerar inte kommentarerna, svarar bara på dem.

Så jag har något att skriva om...:P

Fråga vad du vill. Lovar att vara 100% ärlig.... (nu blev det 14-is inlägg här)

Av Caroline - 27 januari 2011 07:10

Bloggade inte igår...

Hade inte så mycket att säga.

Har fortfarande inte så mycket att säga.


Imorgon blir det begravning, inte kul.


Jag känner mig ganska så tom på nåt vettigt att säga just nu,

så jag återkommer när jag tankat hjärnkontoret med nåt...:P


Av Caroline - 25 januari 2011 21:03

Har haft en otroligt trött dag...känner  mig så sjukt sliten.

Men lite sömn på det här så är nog allt finemang imöra bitti..:)

Min lilla toka är helt sjukt duktig nu... allt kan jag inte få ner, men till exempel:

  • Hon kan hela sången och alla rörelser i imse vimse spindel
  • Hon kan alla rörelser till "klappa lilla magen"

Hon kan säga måååånga ord. Tex: Mamma, pappa, mat, tack , macka, hej, mommo, moffa, jasså, tittut,bu, väska,hejdå, jacka, todä (tror du det), ja, nej, vovve, mjau, klocka, docka....mm,mm.

Det är ett gäng ord till, men en del håller jag för mig själv.. ;)

Det är faktiskt helt fantastiskt hur mycket hon faktiskt förstår, man kan ibland märka att hon kommer ihåg saker vi inte har gjort på månader, nån speciell lek eller så...

Sen har hon ju några favoritsånger på youtube, och när hon vill höra dom så säger hon nåt som dom säger i sången, eller gör rörelser till den.

Till exempel som "the duck song"... då säger hon först HEJ, sen sjunger hon "papapapaaapa", precis som dom gör där! Och så vadlvadl förstås :) (också från den sången) Det har tillomed hänt att hon fått till exakt rätt toner..^^

När hon ser en ko ropar hon MUUUUU.... och det gjorde hon även idag åt en pojke på bussen...:/ hihihi...

Hon ÄR otrolig... riktigt jädra amazing! MIN Celinne!


Här är hon på promenad på bordet hemma hos mormor:


      


Om ni trodde att "Nej" är något som Celinne tycker

är ett bra ord, så trodde ni OTROLIGT MYCKET  FEL!

Vid det här laget så hade jag nog både använt det ordet, OCH tagit ner henne 44839405 gånger (ungefär då)

  


Och så är det ju sååå kul när man vet att man gör fel, att kasta sig ifrån det man gör och tokskratta åt mamma som blir arg...:


  




Vi har ett skåp hemma, som hon VET så väl att hon inte får röra, och när man kommer på henne med att stå där, och hon hör att man kommer, så SKYNDAR hon sig som en tok att stoppa tillbaka alla sakerna i skåpet igen, och sen springa och skratta som en liten galning...    sötgröten mammas.






Också några bilder på min scheeeeetsnygga brandman och vår dotter ;P


  


    





Vill återigen be objudna gäster hålla sina 12..(oops) fingrar borta från min blogg! Den är min, och jag skriver och publicerar väl för bövelen vad jag vill i den? Mina åsikter, och det jag säger, får stå för mig, och det ni andra tycker o tänker får stå för er. Bespara mig elaka kommentarer, speciellt om andra människor, som inte har gjort er nåt.




Av Caroline - 25 januari 2011 10:00

Vad gjorde du kl 08 imorse?

Drack kaffe och spelade spel på datorn :)


Vad gjorde du för 15 min sedan?

Pratade i telefon med mamma


Det sista du sa högt?

 

Ah, hej

 

Det senaste någon sa till dig?

 

Vi syns sen, hej

 

Vad har du druckit idag?

 

Åtta koppar kaffe....

 

Vad var det senaste du åt?

 

Ett fiberhårdbröd


 

Vad var det senaste du köpte?

Barnmat


Vad är det för färg på din ytterdörr?
 

Mörkbrun


Vad är det för väder hos dig nu?


Soligt men halvkallt

Godaste glassmaken?
 

Tiramishu :)

 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Absolut


Sover du tungt?

Inte alltid, oftast inte..nej.


Drömmer du mardrömmar?

 


Nej, väldigt sällan isåfall.


Favoritlåt just nu?


Oj, vad svår fråga, men Winnerbäck funkar ALLTID

 

Vad ser du om du tittar till höger?

 

En svart skål i form av ett hjärta, och en skitful vit vägg.

 

Vad gör dig glad just nu?

Min dotter, och min sambo



Vad ska du göra härnäst?

Svara på frågan om jag är höger eller vänsterhänt


Höger el vänsterhänt?

 

Jag kan skriva med båda händerna.

Men mestadels vänsterhänt.

 


Humör just nu?

 


Bra, jag mår kanon faktiskt.


Favoritgodis?

 

Har slutat ätit godis, men annars...choklad, helt klart!

 

Sommarplaner?
 

Jag skulle verkligen vilja åka till något roligt ställe med Celinne, men inbillar mig att hon är för liten...:/

 

Hur många kuddar sover du med?

 


Jadu, vi har sju stycken i sängen, hur många jag

verkligen använder kan man inte riktigt veta..:S

 

Spelar du något instrument?

Gjorde,när jag var yngre.... fiol...^^

 

Morgon eller nattmänniska?
 

Både och faktiskt.


Är du kittlig?
 

Nå  fruktansvärt.... och Pierre gör det inte bättre precis..:P

Snarkar du?

Ibland så.



Äckligaste insekten?

ALLA!

Vad längtar du mest efter just nu?

Det som kommer senare....

Av Caroline - 25 januari 2011 07:27

Usch, va tråkigt att "nån" ska va tvungen att skriva något negativt när en ung tjej varit snäll och ritat en bild av Celinne...

JAG tycker iallafall att det var jättegulligt av dig, Elin...och jag tror att du kommer att bli en riktigt duktig tecknare!

Av Caroline - 25 januari 2011 07:17

Funderar på att byta tillbaka till min gamla bloggplats...

Om nån är duktig på att göra designs till blogg.se kan ni väl hojta till?


Roxanna?

Av Caroline - 25 januari 2011 06:44

  

Av Caroline - 25 januari 2011 06:37

Idag är det tisdag... imorgon kommer domen om hur vi ska ha det..:P

Huvvaligen, vill inte ens tänka på det.


Pierre har dragit på jobbet, Celinne sover..och jag sitter som vanligt här.

När Celinne vaknar ska vi äta frukost, klä på oss, och åka iväg en sväng.


Varför är det såååå jobbigt att åka buss?

Jag längtar som en tok till våren så vi kan börja gå in till stan igen, istället för att behöva åka på den s*tans bussen..:(

Hade det inte varit för att Sundsvalls Kommun är helt värdelösa på att se till så det blir plogat ordentligt, så hade det inte varit några problem att gå nu heller...

Men som sagt var, SUNDSVALL...  här kan man inte bo.

This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Skapa flashcards