CelinnesMamma

Alla inlägg under december 2010

Av Caroline - 26 december 2010 18:24

        

Av Caroline - 26 december 2010 09:48

Så... nu har jag fixat till min kollage-vägg...

Nu ska det bara upp lite fler ramar, och så ska väggen målas om.

Faaaen va snyggt det kommer bli :)

 

Har ett liiiiitet problem, som jag verkligen behöver hjälp med:

Vi ska till Sthlm på Torsdag. Jag, Pierre och Celinne ska till Celinnes

farmor över nyår.

MEN... och det är ett STORT MEN.... vi måste ha en bilbarnstol.

Den vi har är på tok för liten, och hon kan omöjligt åka

 hela den långa vägen i den.

Så om nån av er som läser det här har

en bilbarnstol för ettåringar,

som ni kan tänka er att låna ut Onsdag till Måndag,

så vore det helt underbart.

Annars kommer vi inte kunna åka...

Av Caroline - 25 december 2010 23:24

Jag har gjort ett fotokollage på väggen i hallen, eller jag har BÖRJAT!

Men vad FÖRBASKAT svårt det är att sätta dom så det ser bra ut, och framför

allt att sätta dom RAKT.... Hahahaha! Nej, jag fixar det imorgon...

Jag satte bara upp dem i all hast för att se hur det kan se ut.

Ska sätta upp några fler, och sätta dom RAKT, imorgon..:P

måste ta o hoppa i säng nu.

Här är iallafall bilder på mitt VACKRA kollage, och vår jätte-tomte som

jag fick av min mormor i julklapp :)


      


      

Av Caroline - 25 december 2010 19:36

Jaha...då har Celinne lärt sig klättra....yeyyyy....

Kom in i datarummet, där står jäntan PÅ STOLEN och leker med datorn...

Hon hade slagit på en video på youtube..:S

Hon har klättrat upp på stolen... jisses.

Efter det så har hon klättrat hela kvällen.

Ner i leksakslådan, och upp igen...

och häromdan klättrade hon och satte sig i sin gåstol...

som hon annars brukar HATA att sitta i.

Nu var det ju tusen år sen hon satt i den också iofs.

Hur som helst, det som jag skulle säga var:

Min dotter är stor, och kan klättra upp

och sätta sig på stolar.  SJÄLV.

Jag kommer att få vaka över henne som en hök,

värre än tidigare...

Av Caroline - 25 december 2010 16:52

                                  

Av Caroline - 22 december 2010 16:11

En sak funderar jag mycket över....

vad är det med folk och deras "ha-begär".

Och varför är alla i behov av att hävda sig genom prylar?


-"Jag har en iphone4... jag har en ny dator.... jag har dessa, o dessa, o dessa kläder,och så har jag en ny sån här... och..yada,yada,yada..."

Skriva önskelista på bloggen så alla kan se vad dom förväntas köpa...

KÖPA KÖPA KÖPA!!!!

Så låter varenda jävel!

Jag förstår det inte, för mig är inte sånt viktigt.

För mig är det viktigt att jag har MIN FAMILJ, och ett hem, som jag trivs i.

Jag har aldrig varit en sån som vill ha en massa  materiella saker...

Jag har en telefon, som är från 1800-talet, halvtrasig, mm, mm...

Pierre har flera gånger velat köpa en ny till mig, men jag VILL inte ha en ny telefon.

Jag vill ha en bra kamera, det är det enda, och det är för att kunna ta fina bilder på Celinne, annars så behöver jag ingen kamera heller....


SLÄPP ert jäkla ha-behov nu gott folk, och tänk på vad som verkligen är viktigt!

Speciellt i dessa tider...

Av Caroline - 21 december 2010 10:47

Snacka om att allt blir annorlunda när man blir "vuxen"...

förr ville man att julafton ska komma nu, nu, NU!

För min del får den gärna hålla sig borta ett par veckor till...

så jag hinner handla allt jag ska, och få till stämningen i kroppen :S

Av Caroline - 21 december 2010 06:44

Dopparedan? Ingen ska få doppa här iallafall:P

 

Haha, nu tyckte ju jag att jag var väldigt fyndig.

Humorn är på låg nivå den här tiden på dygnet vill jag lova.

 

Fick igår reda på vad det kan vara som gör att jag mår så konstigt,

och att Celinne vaknat flera gånger de senaste nätterna.

Fullmånen ska tydligen vara VÄLDIGT stark i början på den här veckan,

och eftersom att jag vet att jag är känslig för fullmånen, så väljer jag att

gå på den teorin, och skylla allt på den. :)

 

Det känns lite bättre på morgnarna faktiskt, men sen, framåt dagen,

så kryper en känsla in i mig som får hela jag att må skit, rent ut sagt.

Men vi får väl se när mån (jäveln), julafton och nyår är ÖVER,

om det känns bättre...jag tror, och inte minst, HOPPAS det.

 

Det har varit väldigt mycket för mig de senaste veckorna, eller egentligen

så kan man väl säga månaderna.... tillomed ÅRET.

Kanske dags snart, att ta tag i alla känslomässiga grejer efter det.... huvvaligen!

This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Ovido - Quiz & Flashcards