CelinnesMamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Caroline - 25 oktober 2010 10:24

... på tvätt hemma hos oss.... :P

Finns inte en pryl att tvätta.

 

Men nu ska vi se hur många läsare den rubriken skapade.

Jag har ju förstått att folk är väldigt nyfikna och gillar att gotta sig i andras olycka ;P

 

Nej, det är INTE slut mellan mig och Pierre... vi har det bra.

Och kommer nog fortsätta med det ett bra tag till.... kul va?

Tråkig läsning bara. :)

 

    

Av Caroline - 24 oktober 2010 19:46

Har kommit på en så jäkla häftig idé... nån kommer sno den...det vet jag. Men såhär:

Jag tänker sätta upp gardinstångsfästen på båda sidorna om sängen, sen ska jag sätta upp svarta gardiner (beige-brun vägg) både längder och kappa, och sen hänga 2 lampor på vardera sängplats...FATTA VAD FRÄNT det kommer se ut?  Eller JAG tror det iallafall....:P


Såhär ser det ut just nu iaf:


      

Av Caroline - 24 oktober 2010 16:55

En lugn och trevlig helg har det varit. Har fått jättemycket gjort här hemma, och gissa hur skönt det är? Har bott här i flera månaer men inte fått nån ordning förrän nu... kan iofs bero på att det inte gtt att sätta upp något på väggarna förrän nu heller :P


Har inte så mycket att säga idag... är jättetrött och tänkte lägga mig i sängen o vila en bra stund nu, så jag orkar gå o lägga mig för natten sen ;P


kram


  

En ängel till alla som behöver henne :)

Av Caroline - 22 oktober 2010 20:31

Måste göra en rättelse... Såg att det kom ut fel i mitt förra inlägg.

Det jag EGENTLIGEN menade var:


 Att jag är konflikträdd beror inte på att jag är rädd för att konfronteras, tvärtom så tar jag gärna en diskussion. MEN jag AVSKYR att hamna i onödiga bråk, med påhopp och anklagelser. Då får jag ont i magen och kan inte sova riktigt på hur länge som helst. Kan även känna mig ut-tittad och få fet ångest.

Folk kan verkligen hitta på och säga VAD som helst vid såna bråk.

DÄRFÖR är jag konflikträdd...



nu när ni vet det så ska jag visa er min tjurskalle till dotter

som vägrar sova när hon ska:


    


Också måste jag ju visa hur stolt hon var igår:


    


Av Caroline - 22 oktober 2010 17:25

Jag ska tala om en hemlis för er läsare nu.... Jag har läst igenom min blogg, och insett att jag faktiskt låter rätt spydig och uppkäftig. Det är inte så jag har menat, inte i de flesta fallen iallafall... men när jag tycker att något är fel, då säger jag det. Och jag står ALLTID för det jag tycker och tänker, och jag står för det jag sagt också. MEN...och det är ett STORT MEN, innerst inne, så ska ni veta att jag är världens minsta lilla människa... jag är otroligt konflikträdd, och jag är rädd för att bli sviken, ensam, och jag är framförallt rädd för vad andra människor är kapabla att göra mot mig eller nån i min närhet.


Det här bottnar i min uppväxt, jag har blivit sviken sååå många gånger. Och har känt mig ensam väldigt ofta. Jag är, inne i mitt huvud, den SNÄLLASTE man kan tänka sig, även om nån gjort mig något, så glömmer jag det oftast ganska fort och förlåter den personen.... det beror ju iofs på vad det är, men oftast är det så.


MÅNGA i  den här stan har pratat en massa jävla skit om mig genom åren... saker som verkligen inte har varit sanna... och jag kan tala om att jag har gråtit över det tusentals gånger, och undrat varför. Men istället för att visa att jag blivit ledsen, så har jag satt upp käften, och snackat ännu värre skit själv....


Nu när jag är "vuxen", och liksom fattat att det är såhär alla ungdomar gör mot varandra, speciellt i den här stan, så har jag förstått att det kanske inte var MIG det handlade om.... och det verkar som alla andra i min ålder förstått samma sak.  För jag tror, att de FLESTA varit mer eller mindre utsatta för skitsnack i ungdomen....


Ok, jag är väl inte så rädd längre kanske... men jag är snällare och trevligare i tanken än i handlingen :)

Av Caroline - 21 oktober 2010 13:38

Min dotter är en tjurskalle idag bara för att jag är på dåligt humör..

(JA, FORTFARANDE)

Jag trodde hon sov sött i sin säng jag... men ICKE.

Där sitter hon upp i sängen o leker... snällt iofs,

men så fort hon ser mig så sätter hon igång och tokskriker..

så jag går fram till henne, ger henne nappen, säger "-nattnatt"

sen skriker hon oavbrutet i en till två minuter, innan hon sätter sig och leker igen... hon är så trött så ögonen går i kors på henne, men hon

har verkligen bestämt sig för att vägra sova. Ja, om inte jag lägger mig också då, för DÅ går det bra.... men på det viset lär hon sig ju aldrig att somna själv.

Det gör ont i hjärtat när hon blir ledsen när jag går... men det

är ju tyvärr ett nödvändigt ont... :(

Av Caroline - 21 oktober 2010 06:35

 

Jag är oerhört trött....

och jag är så förbannat less på FALSKA människor.

Jag HATAR folk som ljuger.

 Dra nå gammalt över alla mytomaner och lås in dom!

 

Jag är på ett uselt humör idag... (nej, inte pms)

Jag hatar alla jag ser...jag hatar min säng,

jag hatar mina grannar, jag hatar min telefon, jag hatar hur jag ser ut, jag hatar vädret, jag hatar datorn! Hej

Av Caroline - 19 oktober 2010 20:55

Jag tycker vanligtvis inte om äppelkaka, äppelpaj och allt annat med äpplen... Men nu har jag hittat recept på två äppelkakor som är så sjuuukt goda.  Resultatet ser ni här :

 

  

This is me


Kärleken ser inte med ögonen...

Klockan är...

7 besvarade frågor

Time goes on....

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Gräv i det gamla...

Senaste inläggen

Arkiv

besök


Ovido - Quiz & Flashcards